Allâh'ı unutmak, fâsıklık

Allâh'ı unutmak, fâsıklık, nifak 

Kadının biri Hasan el-Basrî'ye (rehimehullahu) gelir, 
«benim bir kizim vardi, öldü, onu rüyamda görmek istiyorum, onu rüyada görmemi saglayacak bir dua ögretesin diye sana geldim» der.
Hasan el-Basri (rehimehullahu) da kadinin arzusunu yerine getirir. Kadin kizini rüyasinda görür ki, aman Allah'im! Üzerinde katrandan bir elbise, boynuna bukagu ve ayaklarina prangalar vurulmus.
Durumu Hasan el-Basrî ye bildirir, veli de bu hale üzülür.
Aradan zaman geçer, bu defa kizi rüyasinda Hasan el-Basrî görür. Kiz cennettedir ve basi taçlidir. Kiz «Veli»ye «beni hatirladin mi? Ben sana gelerek söyle söyle ricada bulunan kadinin kiziyim» der.
Hasan el-Basrî «seni gördügüm duruma getiren sebep nedir?» diye sorar. Kiz su cevabi verir:
«Adamin biri bizim mezarligin yanindan geçerken Peygamber'imize (S.A.S.) bir defa selât-ü selâm getirdi, mezarlikta azâb çeken besyüz elli ölü vardik. O adamin selât-selâmi sayesinde "bunlardan azabi kaldirin" diye emir geldi.»

Simdi düsünelim. Bir adamin Peygamber'imize (S.A.S) getirdigi selât-ü selâm hürmetine o kadar acısı affedilince elli yillik ömrü boyunca O'na selât-ü selâm getiren kimsenin Kiyamet günü, O'nun sefaatine nail olmamasi düsünülebilir mi?

Ulu Allah (CC.) buyuruyorki;
«o kimseler gibi (yâni münafiklar gibi) olmayin (günaha dalmayin) ki, onlar Allah'i unutmuslardir (yani Allah'in emrinden ayrilarak tersini yapmislar, dünyalik azgin arzulardan tad almislar ve onun aldatici görüntülerine gönül vermislerdir).»

Peygamber'imize (S.A.S.) «mümin ve münafik kimdir» diye sormuslar, Peygamber'imiz su cevabi vermistir:
"Müminin gözü namazda, oruçta olur, münafigin gözü ise —hayvanlarda oldugu gibi— yemekte, içmekte, ibadet ve namazdan uzak durmakta olur. Mümin, eli vardikça sadaka verir. Allah'dan günahlarinin affedilmesini diler. Münafik ise ihtiras ve bos kuruntular pesindedir. Mü­minin Allah'dan baska hiç bir kimsede umudu olmaz, münafik ise Allah'dan baska herkese umut baglar. Mümin, dini yerine malini feda eder, münafik ise mali ugruna dinini satar. Mümin Allah'dan baska hiç kimseden korkmaz. Münafik ise Allah´dan baska herkesten çekinir. Mümin iyilik islemekle birlikte aglar, münafik ise kötülük isledigi halde güler. Mümin yalnizliktan ve kendi basina kalmaktan hoslanir. Münafik ise giriskenlikten ve kalabaliktan hoslanir.
Mümin tohum eker, (yapici ve üreticidir) kargasaliktan hoslanmaz, münafik ise yikicidir, bununla birlikte emeksiz ürün pesindedir. Mümin dininin prensiplerine uygun bir idare ugruna emir verir ve yasaklar koyar, düzelticidir. Münafik ise bas olma ihtirasi ugruna emirler verir ve yasaklar koyar, yikicidir. Daha dogrusu kötülügü emrederken iyiligi ve dogruyu yasaklar."


Nitekim ulu Allah (C.C.) söyle buyuruyor:

"Münafik erkekler de münafik kadinlar da biribirlerinin parçalarıdırlar (hepsi biribirine benzer) Onlar kötülügü emrederler, iyilikten vazgeçirmeye çalısırlar. Onlar avuçlarını yumarlar (cimridirler) Onlar Allah'ı unutmuslardır, Allah da onları unuttu. Hiç süphesiz münafıklar, fasıkların ta kendileridirler."
(Tevbe Suresi 67-68)

"Allah erkek münafiklara da kadin münafiklara da kâfirlere de içinde ebediyyen kalmak üzere cehennem atesini va'detmistir. O ates onlara yeter. Ayrica Allah onlari rahmetinden kovdu, onlar için tükenmez azab) vardir"
(Tevbe Suresi 68...)

Yine ulu Allah (C.C.) söyle buyurur:

"Allah münafiklar ile kâfirlerin hepsini (kâfir ve münafik olarak öldükleri takdirde) cehennemde biraraya getirecektir."
(Nisa Suresi 140...)

Âyet-i celilede münafiklarin daha önce zikredilmelerinin sebebi, bunlarin kâfirlerden daha kötü olmalari yüzündedir. Arkasindan da her iki zümrenin birlikîe varacagi yerin cehennem oldugunu bildirmistir.

Yine ulu Allah (C.C.) söyle buyuruyor:

"Hic süphesiz. Münafiklar cehennemin en alt katındadirlar. Onlar için hic bir kurtarici bulamayacaksin."
(Nisa Suresi 145...)

Münafik kelime manasi bakimindan «nafik-ul Yerbu» deyiminden türemistir. 
Tarla faresinin yuvasinda karsilikli iki delik bulundugu söylenir, birine «nafika» digerine «kasta» denir. Tarla faresi birinin ucundan basini gösterir, öbüründen çikip gider. Iste münafiga o yüzden bu ad takilmistir. Çünkü kendini müslümanmis gibi gösterir, öte yandan islamden çikarak kâfirlige girer.

Peygamber'imiz (S.A.S.) buyuruyor ki:

"Münafik, iki koyun sürüsü arasinda gah sürünün birine, gâh öbürüne katilan şaşkın bir koyun gibidir. O bu sürülerin hic birinde devamli barinmaz, çünkü her iki sürüye de yabancidir. Münafik da tipki böyledir, ne tamamen müstümanlarla kaynaşabilir ve ne de kafirlerle.»

Son Dakika Haberleri
 
Facebook beğen
 
 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol